Si lahko predstavljate, da bi se morali pred vstopom na letalo postaviti na tehtnico? To je predlog ekonomista iz Norveške, ki meni, da bi morali ceno letalskih kart prilagodit premo sorazmerno telesni teži. Dr. Bharat P. Bhatta je predlagal tri modele zaračunavanja cen letalskih kart:
– preprosto metodo plačevanja po kilogramu,
– fiksno nižjo ceno,
– pri čemer težji potniki doplačajo inpopust za lažje potnike.
Norveški profesor v svojem delu, ki je bilo objavljeno v reviji ”Journal of Revenue and Pricing Management” opozarja, da bi znižanje teže, na vsakem letalu zgolj za 1 kilogram, omogočilo prihranek goriva v vrednosti preračunanih 2,342 evrov, hkrati pa bi bil tudi izpust emisij CO2 veliko nižji.
Bharat P. Bhatta je profesor ekonomije na norveški univerzi Sogn og Fjordane. Zaračunavanje letalskih kart glede na težo je po njegovem mnenju splošno sprejet princip povsod, ne le v prometu.
Kritiki menijo, da je tovrsten način zaračunavanja letalskih kart ponižujoč in diskriminatoren, vendar je predlog kljub temu vzbudil predcej burnih debat, saj je okoli 30 odstotkov odraslih Američanov predebelih. Dr. Bhatta pravi, da to počne že vsako podjetje, vendar na nekoliko drugačen način.