Zamuda letala, odpoved leta, izgubljena prtljaga… Kaj pa sedaj? Marsikdo se ne zaveda, da ima kot letalski potnik, kar nekaj pravic, ki jih lahko izkoristi, da ima vsaj malo poplačano vso slabo voljo in izgubljene živce. V tem članku lahko najdete vse, kar vas je zanimalo glede pravic, ter seveda tudi vaše dolžnosti.

Let je odpovedan

V primeru, da je vaš let odpovedan, se lahko odločite za dve rešitvi. Prva je prekinitev poti, in vračilo denarja, druga pa je nadaljevanje potovanja po spremenjeni poti imenovana tudi »re-routing«.

Prekinitev poti in vračilo denarja

Če se odločite, da boste pot prekinili, ker vam iz takšnih in drugačnih razlogov nadaljevanje ne odgovarja, vam mora letalska družba vrniti denar v roku 7. dni za nekoriščene lete, ter za let, ki je bil že opravljen, vendar glede na potnikov prvotni potovalni načrt ni služil namenu. Nuditi vam morajo tudi čim prejšnji brezplačni povratni let do izhodiščnega letališča (s katerega ste poleteli). V nekaterih primerih ste upravičeni do hrane in osvežilnega napitka, pripada pa vam tudi odškodnina.

Nadaljevanje potovanja po spremenjeni poti »re-routing«

Pri odločitvi nadaljevanja potovanja, vam je letalski prevoznik dolžan priskrbeti brezplačen prevoz do tistega kraja, kamor ste imeli namen potovati (lahko z letalom, vlakom, taksijem), vendar v najkrajšem možnem času, oziroma kasneje, če se potnik s tem strinja. V primeru, da imate let šele naslednji dan, vam morajo zagotoviti prevoz iz letališča, do hotela in nazaj, ter namestitev. V nekaterih primerih boste dobili tudi hrano in osvežilni napitek, tudi tukaj, pa vam pripada odškodnina.

Kdaj niste upravičeni do odškodnine

Če ste bili o odpovedi leta obveščeni vsaj dva tedna pred odhodom, ali pa vam je manj kot dva in več kot en teden pred odhodom letalski prevoznik ponudil tako spremembo poti, ki vam omogoča odhod največ 2 uri prej in prihod na cilj manj kot 4 ure kasneje, kot pri prvotnem voznem redu. Pravico vas ima obvestiti o spremembi leta tudi manj kot en teden pred odhodom, vendar vaš nov odhod ne sme biti več kot 1 uro prej, cilj pa 2 uri kasneje.
* Plačilu odškodnine se letalski prevoznik lahko izogne, če dokaže, da je bil let odpovedan zaradi višje sile. *Če sprejmete povračilo, vam letalski prevoznik ni več dolžan zagotoviti možnosti za nadaljevanje potovanja in pomoči

Povračilo odškodnine

Višina odškodnine je odvisna od dolžine leta, in od odločitve, ali boste potovanje nadaljevali ali zaključili. Če potovanje zaključite, dobite za manj kot 1500 km 250€, leti od 1500 km do 3500 km 400 €, daljši od 3500 km pa 600 €. Pri nadaljevanju se upošteva še dolžina zamude. Leti do 1500 km in več kot 2 uri zamude, leti od 1500 km do 3500 km ter nad 3 ure zamude in leti daljši od 3500 km z zamudo nad 4 urami, v tem primeru dobite povrnjenih 50%, razen, če je zamuda daljša od 5 ur za vse lete, dobite 100% povračilo.
Letalski prevoznik vam mora denar izplačati v gotovini, ali na TRR… Druge oblike izplačil, kot so vavčerji in podobno, pa vam ne smejo dati brez vašega pisnega dovoljenja.

Letalo zamuja

Če ste se pravočasno prijavili na let, letalo pa zamuja, so pravice dodeljene glede na dolžino leta in ur zamude. Leti do 1500 km in zamuda več kot 2 uri, oz. leti nad 1500 km do 3500 km zamuda 3 ure: hrana in osvežilni napitek, ter dva brezplačna tel. klica, ali sporočilo pa e-pošti. Pri letih, ki zamujajo več kot 5 ur, lahko potovanje prekinete. Pri vseh letih, ki so prestavljeni šele na naslednji dan, pa lahko zahtevate poleg vsega kar je pri krajših letih še prevez do hotela in nazaj, ter namestitev.

Kako zadevo uredimo

Najbolje je, da se obrnemo na osebje za prijavo leta, ali pri izhodu za vkrcanje. Zahtevati je potrebno vse informacije o vaših pravicah, in jih tudi uveljaviti. Če vam to ne uspe, se lahko pisno pritožite na letalskega prevoznika. V najslabšem primeru pa vam lahko pomagajo tudi pristojni organi v državi od koder naj bi poleteli, ali pa se obrnete na Evropski potrošniški center. Nahajajo se v vseh državah, več informacij pa dobite na njihovi strani: www.epc.si
*Do pravic ste upravičeni le, če ste se pravočasno prijavili na let z letališča znotraj EU, ali letališča zunaj EU in letite na letališče v EU.

Zavrnitev vkrcanja

Tudi to, da vas ne spustijo na letalo, ker je preveč zasedeno se lahko zgodi. V tem primeru se najprej povpraša po prostovoljcu, ki je pripravljen odstopiti svoje mesto v zameno za ugodnosti, ki mu jih ponujajo. Če se le tega ne dobi, lahko potnik, ki ni sprejet prekine pot, ali pa nadaljuje z drugim letalom. V tem primeru ima vso pravico, kot pri odpovedi leta. Enako velja tudi za tise, ki jim delovno osebje prepove vstop na letalo, zaradi presoje, da njihovi dokumenti ne odgovarjajo.

Kaj pa prtljaga

Iz lastnih izkušenj lahko povem, da prtljaga letalskim prevoznikom velikokrat povzroča težave. Največkrat jo pozabijo na kakšnem letališču kjer smo se presedli, dostavijo pa jo takoj z naslednjim letom v kraj kjer je bil naš cilj. Če na tekočem traku za prtljago naše ne vidimo, je najbolje, da se obrnemo do okenčka za izgubljeno prtljago »lost & found«. Osebje vam bo dalo navodila kako ukrepati. V primeru, da ne znate njihovega jezika, ali pa se vam je mudilo naprej, lahko prevozniku pošljete pisno prijavo, v roku 7. dni. Če prtljaga ne prispe v 21 dneh, od takrat ko bi morala, ste upravičeni do odškodnine. Črpa se iz Special Drawing Rights SDR), znaša pa približno 1000€ na posameznega potnika. V primeru, da so se s prtljago izgubili tudi vredni predmeti, se naredi dodaten popis, priložiti pa morate tudi račun. Letalski prevoznik za škodo odgovarja od vaše prijave na let, če pa je povzročena zaradi napak ali slabe kakovosti materiala, pa to ni njihova odgovornost.

*Poskrbite za pravočasno prijavo, ker mnogi prevozniki niso dolžni obravnavati prijave o poškodbi oz. izgubi, če ni bila posredovana v predpisanem roku.

Naša ekipa upa, da smo vam vsaj malo pomagali razjasniti kakšne imate pravice. Naj vas spomnimo, da veljajo za vse potnike, tudi za tiste, ki letijo z nizkocenovnimi prevozniki in čarterskimi leti. V primeru, da imate še kakšna dodatna vprašanja, pa nam lahko pišete na naš e-mail, mi pa vam bomo z veseljem pomagali.

Iščeš poceni letalsko karto? Poišči jo na »našem« slovenskem spletnem iskalniku!

Iskanje

Rok
Rok
Rok je idejni vodja portala poceniletalskekarte.si. Že od malih nog goji strast do potovanja in iskanja najugodnejših možnosti kje, kako in kdaj preživeti dopust, počitnice ali izlet.

NE ZAMUDI VEČ NOBENE AKCIJE! Bodi na tekočem in prihrani.

Že od leta 2012 naših bralcem omogočamo prihranek pri nakupu letalskih kart s pošiljanjem posebnih akcij v njihov elektronski poštni predal.

Vašega e-mail naslova nikoli ne bomo delili s 3. osebami.